Оптові ціни на дизельне паливо знизилися нижче рівня акцизу.


Набуття чинності новими акцизами поставили ринок на низький старт, але все пішло не за планом. Через зниження зовнішніх котирувань вже у другій половині минулого тижня трейдери почали переписувати прайси на більш низькі. Вже також традиційно нарікали на неактивний попит.

"Усі закупили продукцію в серпні перед введенням акцизу, тому наразі попит не надто високий. Це було передбачувано", - повідомили в одній з компаній.

Також на "відчуття попиту" суттєво вплинув значний імпорт пального, що спостерігався минулого тижня та в серпні в цілому. З 26 по 31 серпня було здійснено відвантаження 199,5 тис. тонн дизельного пального, що на 43% перевищує показник попереднього тижня. Іншими словами, за цей тиждень було імпортовано майже третину загального місячного обсягу.

Як зазначає enkorr, у серпні імпорт пального став рекордним, перевищивши показники січня та червня 2023 року. Ці місяці були відзначені підготовкою ринку до ембарго ЄС на російські нафтопродукти та наближенням до повернення акцизних ставок, яке відбулося минулого року.

"Відсутність належного балансу між попитом і пропозицією стала причиною різкого зниження маржинальності. Практично немає маржі, особливо на півдні," - поділився генеральний директор УНТК Олексій Дронніков.

Інший імпортер відзначив, що на ринку цього тижня панує хаос.

"Дехто утримує обсяги, інші знижують ціни для швидшого продажу, а хтось зовсім не квапиться. Вважаю, що наступного тижня ситуація стане більш стабільною," - зазначив він.

Але через зниження європейських котирувань "утримання" пального створює чималі ризики.

"Крім того, це стало економічно невигідним. Це особливо стосується тих, хто придбав товари в Україні, зокрема посередників", - повідомили в одній з компаній.

Протягом п'яти робочих днів, з 30 серпня по 5 вересня, ціни на пальне в Європі знизилися в середньому на $30 за тонну, або на 1,23 гривні за літр. Відмінність між попередніми та новими акцизними ставками складає приблизно $51 за тонну за курсом міжбанківських операцій на 6 вересня. Таким чином, зниження на зовнішньому ринку змогло компенсувати понад половину нової акцизної ставки.

Проте, насправді ціна знизилася ще більше: з 2 по 6 вересня середня ціна дизельного пального зменшилася на 0,65 грн за літр, досягнувши 43,78 грн за літр. У порівнянні з кінцем серпня, падіння склало 0,24 грн за літр.

На півдні, 6 вересня, ціни варіювалися від 40,95 до 41,65 грн за літр, тоді як тиждень тому коливались у межах 41,20-42,10 грн за літр. Проте, за словами трейдерів, можна знайти пропозиції від перекупників і за 40,70 грн за літр. У нижньому ціновому сегменті з'явився "Укройлпродукт", а також "Нексен Ойл" із вартістю 41 грн за літр.

У західному регіоні ціни на паливо коливаються в межах 42,60-44,20 грн за літр. На мінімальному рівні представлене паливо від компаній УНТК, "Мартін Трейд" та MCK Group.

Цього тижня паливні компанії прогнозують подальше зниження гуртових цін на дизпальне через тиск зовнішнього ринку, котирування на якому, швидше за все, зберігатимуть нисхідний тренд. Упевненості в цьому додають ф'ючерси на газойлі на лондонській біржі, які продовжують знижуватись, досягаючи нових рівнів цьогорічного дна.

Related posts