Microsoft застерігає, що іноземні кампанії дезінформації мають значний вплив на виборчі процеси в Сполучених Штатах.
За даними Центру аналізу загроз Microsoft (MTAC), Росія, Іран та Китай здійснюють інформаційні операції з впливу на вибори в США, використовуючи в останні дні передвиборчої кампанії сучасні тактики.
З наближенням дня виборів президента США 5 листопада, Центр аналізу загроз Microsoft (MTAC) попередив, що шкідливі іноземні операції впливу, ініційовані Росією, Китаєм і Іраном.
Цю інформацію повідомляє журнал WIRED.
Ці інформаційні кампанії продовжують еволюціонувати і не можуть бути залишені без уваги, навіть якщо їхня присутність вже здається невідворотною. У звіті команди науковців підкреслюється широкий спектр нинішніх дій та зазначається, що дезінформація, ймовірно, шукатиме можливості для виклику сумнівів у добросовісності виборів після їх завершення.
Незважаючи на загострення ситуації на Близькому Сході, компанія Microsoft заявляє, що Іран не припиняє свої дії, спрямовані на вплив на вибори в США, зокрема на виборчу кампанію Трампа, прагнучи підсилити антиізраїльські настрої.
Паралельно з цим, російські сили зосередили свої зусилля на кампанії Гарріс, намагаючись підірвати її репутацію та вдаючись до використання контенту, створеного штучним інтелектом, зокрема дипфейків.
Китай, за словами дослідників, змістив свій фокус у останні тижні на кандидатів-республіканців нижчого рівня та чинних членів Конгресу, які підтримують політику, що суперечить інтересам Китаю.
Центр аналізу загроз Microsoft (MTAC) вказує, що майже напевно Іран, Росія та Китай спробують розпалити розбрат і недовіру до безпеки голосування у день виборів і одразу після виборів.
"Як MTAC спостерігав під час президентського циклу 2020 року, іноземні супротивники будуть посилювати заяви про фальсифікацію виборів, шахрайство з голосуванням або інші проблеми з чесністю виборів, щоб посіяти хаос серед електорату США і підірвати міжнародну впевненість у політичній стабільності США", -- написали дослідники у своєму звіті.
З наближенням фінальної стадії кампанії 2024 року, аналітики прогнозують, що нові кампанії продовжать впроваджувати медіа-контент, створений за допомогою штучного інтелекту.
У звіті також зазначається, що Microsoft виявила іранців, які досліджують вебсайти та ЗМІ, пов'язані з виборами, "що свідчить про підготовку до більш прямих операцій впливу напередодні виборів".
Китай активно залучений у виборчі кампанії в Конгрес США та вплив на політиків другого рівня. Нещодавно розпочалися акції проти американського конгресмена Баррі Мура, а також сенаторів Марші Блекберн і Марко Рубіо, поширюючи звинувачення у корупції та підтримуючи конкурентів цих політиків.
MTAC підкреслює, що численні впливові кампанії, організовані цими акторами, часто виявляються неуспішними. Однак їхні зусилля все ще залишаються важливими, оскільки ті наративи, які вдається донести, можуть мати суттєвий вплив. В цілому, така діяльність сприяє збільшенню кількості та інтенсивності оманливих і неправдивих заяв у інформаційному середовищі, яке оточує вибори.
"Історичні факти свідчать про те, що іноземці здатні миттєво розповсюджувати дезінформацію, що може істотно змінити громадську думку та вплинути на підсумки виборів", -- зазначив генеральний директор MTAC Клінт Ваттс у своєму блозі.
Він додав, що особливо уважними варто бути останні 48 годин до і після дня виборів. Кандидати та партії повинні залишатися пильними до оманливої та підозрілої активності в інтернеті.
Нагадаємо, що карикатуристи WP висловили своє незадоволення з приводу рішення редакції не підтримувати жодного з кандидатів у президентських виборах США.