Схожий на F-35: Японія презентувала концепцію винищувача нового шостого покоління (фото)
Представлена модель літака GCAP відрізняється від раніше показаного концепту на авіасалоні у Фарнборо. Зокрема, було внесено оновлення в конструкції крил, хвостової частини і фюзеляжу.
На міжнародній аерокосмічній виставці, що відбулася в Токіо з 16 по 19 жовтня 2024 року, була продемонстрована модель винищувача нового покоління, що розробляється в рамках спільної ініціативи Global Combat Air Program (GCAP). Цю інформацію повідомили журналісти видання The Japan Times 18 жовтня.
Проект об'єднує зусилля Японії, Великої Британії та Італії з метою розробки сучасного бойового літака, який стане втіленням найсучасніших технологій оборонної промисловості цих держав.
Проектом керують три компанії: Mitsubishi Heavy Industries з Японії, BAE Systems з Великої Британії та Leonardo з Італії. На виставці BAE Systems представила мініатюрну модель літака, яка має довжину близько 2 метрів, що становить приблизно одну десяту від розмірів справжнього винищувача. Раніше, під час авіасалону у Фарнборо в липні 2024 року, був продемонстрований повнорозмірний макет, який перевищує 20 метрів у довжину.
Представники BAE Systems повідомили, що дизайн моделі, продемонстрованої в Токіо, в цілому відповідає більшій версії, яка була показана раніше, з невеликими коригуваннями в габаритах.
Однак у модель були внесені зміни, що торкнулися ключових компонентів конструкції: крил, хвостової частини та фюзеляжу. Ці нововведення відображають нові пріоритети, які спрямовані на підвищення дальності польоту, швидкості і вантажопідйомності, в протилежність попередньому акценту на маневреність під час повітряних боїв.
Остання версія проєкту передбачає нову конструкцію дельтоподібного крила, яке замінює раніше використану "лямбда-конфігурацію". Це нововведення розроблено з метою зменшення аеродинамічного опору, підвищення запасу пального та покращення підйомних характеристик, що, в свою чергу, підсилює бойові можливості винищувача. Очікується, що фінальний дизайн літака буде затверджено до 2025 року, що стане ключовим моментом для програми GCAP.
Варто зазначити, що за формою повітрозабірників та хвостового оперення, новий концепт літака зовні нагадує рішення, які вже були реалізовані в стелс-винищувачах F-35 та F-22. Це контрастує з новими моделями винищувача наступного покоління NGAD, ілюстрація концепту демонструє "інноваційну" конструкцію з подовженим фюзеляжем та крилом змішаної конфігурації, яке не має традиційних горизонтальних і вертикальних стабілізаторів.
Нагадаємо, програму американських ВПС зі створення пілотованого винищувача 6-го покоління переглянули. Спочатку передбачалося, що передовий літак стане центральним елементом проєкту NGAD, однак через фінансовий аспект майбутнє проєкту опинилося під питанням.