У Сполучених Штатах працівники портів оголосили страйк, що може спричинити підвищення цін на споживчі товари.


Працівники в портах декількох американських штатів розпочали акції протесту вранці у вівторок в рамках страйку, що стосується заробітних плат та впровадження автоматизації. Ці протести можуть знову призвести до зростання інфляції та виникнення дефіциту товарів, якщо триватимуть більше кількох тижнів.

Угода між портами і близько 45 тисячами представників Міжнародної асоціації портових робітників (ILA) завершилася опівночі. Хоча в понеділок були ознаки прогресу у переговорах, працівники вирішили розпочати страйк. Цей страйк, що охопив 36 портів, став першим для цієї профспілки з 1977 року.

Морський альянс США, що об'єднує порти, оголосив у понеділок увечері, що обидві сторони відмовилися від своїх попередніх вимог щодо заробітної плати. Однак, коли пікетування розпочалося після опівночі, стало очевидно, що угоди досягти не вдалося.

Початкова пропозиція профспілки під час переговорів передбачала збільшення зарплати на 77% протягом шести років дії контракту. Лідер профспілки Гарольд Даггетт зазначив, що це підвищення є необхідним для компенсації інфляційних витрат та років, коли зарплати зростали дуже повільно. Члени ILA мають базову річну зарплату приблизно 81 тисячу доларів, проте деякі з них можуть заробляти понад 200 тисяч доларів на рік завдяки значній кількості понаднормових годин.

Проте в понеділок увечері альянс оголосив про підвищення своєї пропозиції до 50% за шість років, а також запевнив, що зберігатиме обмеження на автоматизацію, встановлені в попередньому контракті. Профспілка, в свою чергу, вимагає повної заборони на автоматизацію процесів.

Експерти з логістики кажуть, що споживачі не відчують негайного впливу страйку, оскільки більшість роздрібних мереж накопичили запаси товарів перед різдвяним сезоном.

Але якщо це триватиме довше, ніж кілька тижнів, зупинка роботи суттєво порушить ланцюжок постачання в країні, що потенційно може призвести до підвищення цін і затримок у надходженні товарів до домогосподарств і підприємств.

Якщо страйк буде продовжений, підприємства будуть змушені платити вантажовідправникам за затримки, це спричинить запізнення деяких товарів у пік сезону святкових покупок, що потенційно вплине на час доставлення будь-чого, від іграшок чи штучних ялинок до автомобілів, кави та фруктів.

Страйк, ймовірно, матиме майже негайний вплив на постачання товарів, які швидко псуються, наприклад, бананів. За даними Американської федерації фермерських бюро, порти, які постраждали від страйку, обробляють 3,8 мільйона тонн бананів щороку, або 75% загальної пропозиції країни.

Це також може ускладнити експорт з портів на сході країни та викликати затримки в портах заходу, де працюють представники іншої профспілки. Залізничні компанії запевняють, що здатні збільшити обсяги вантажоперевезень із західного узбережжя, проте аналітики стверджують, що це не дозволить компенсувати втрачені перевезення на схід.

За підрахунками, страйк, який закриє порти на східному узбережжі та узбережжі Мексиканської затоки, може коштувати економіці 3,8-4,5 мільярда доларів США на день.

Страйк відбудеться за кілька тижнів до президентських виборів і може стати важливим фактором для виборців, якщо виникне дефіцит товарів. Роздрібні торговці, постачальники автозапчастин і імпортери продукції сподівалися на врегулювання або на те, що президент Джо Байден втрутиться і припинить страйк за допомогою закону Тафта-Гартлі 1947 року, який обмежує можливості профспілок страйкувати.

Але під час розмови з журналістами в неділю Байден сказав, що не планує втручатися в потенційну зупинку роботи портів.

У понеділок представник адміністрації США повідомив, що за вказівкою президента Байдена, уряд підтримує постійний діалог з обома сторонами для сприяння прогресу в переговорах. Президент доручив голові свого апарату Джеффу Зієнтсу та директору Національної економічної ради Лейлу Брейнарду зібрати членів ради альянсу в понеділок вдень та закликати їх до справедливого та оперативного вирішення спірних питань, враховуючи досягнення судноплавних компаній за останні роки та внески працівників профспілок.

Related posts