З початку року Україна здійснила імпорт 920 тисяч тонн бензину, що є зниженням у порівнянні з минулим роком.
У період з січня по вересень 2024 року імпорт бензину скоротився на 6% в порівнянні з тим же часом минулого року, досягнувши обсягу 919,5 тисяч тонн.
Про це пише enkorr із посиланням на дані Консалтингової групи "А-95".
Більше 50% бензину (64%) було доставлено в Україну залізничними шляхами, що означає збільшення на 44% (590,5 тисяч тонн) порівняно з минулим роком.
Обсяги імпорту бензовозами зменшилися на 31% і склали 220 тисяч тонн.
Основним чинником зміни логістики можна вважати польські страйки, які розпочалися 6 листопада 2023 року і тривали до 22 квітня 2024 року. Через це Польща втратила майже 86% автоперевезень пального, але замістила їх залізничними.
Крім того, постачання через автомобільні шляхи з Болгарії зменшилося на 59%, з Словаччини – на 58%, а з Латвії – практично на 100%.
Зазначається, що після дворічного балансування 2024 року західний напрямок імпорту здобув перемогу над південним: так, захід додав 22% (498 тис. тонн), тоді як південь втратив 26% (421,7 тис. тонн).
Раніше повідомлялося, що в Україні імпорт бензину зріс на 30% у серпні. Зокрема, добовий обсяг постачань пального з-за кордону досяг 4,87 тисячі тонн. Проте представники ринку зауважують, що в третій декаді місяця варто очікувати зниження темпів поставок.
Як стало відомо, 21 серпня Верховна Рада України дала зелене світло підписанню закону, який вносить зміни до Податкового кодексу стосовно виконання норм актів законодавства Європейського Союзу в сфері акцизного податку.
Він вступив у силу, як і підвищення акцизів, починаючи з 1 вересня 2024 року.
Законопроєкт №11256-2 передбачає поступове збільшення акцизних зборів на різні категорії пального до 1 січня 2028 року.
Згідно з графіком, на бензини ставки акцизу зростатимуть наступним чином: з 1 вересня 2024 року - до 242,6 євро /1 000 л, з 2025 року - до 271,7 євро/1 000 л, з 2026 року - до 300,8 євро/1 000 л, з 2027 року - до 329,9 євро/1 000 л, з 2028 року - до 359 євро/1 000 л.
Щодо дизельного пального: з 1 вересня 2024 року ціна складе 177,6 євро за 1 000 літрів, у 2025 році вона зросте до 215,7 євро за 1 000 літрів, у 2026 році - до 253,8 євро за 1 000 літрів, у 2027 році - до 291,9 євро за 1 000 літрів, а у 2028 році досягне 330 євро за 1 000 літрів.
Щодо скрапленого газу (пропан або його суміш з бутаном): з 1 вересня 2024 року ціна складе 148 євро за 1 000 літрів, у 2025 році підвищиться до 173 євро за 1 000 літрів, у 2026 — до 198 євро за 1 000 літрів, у 2027 році досягне 223 євро за 1 000 літрів, а в 2028 — 250 євро за 1 000 літрів.
Детальніше читайте в колонці "Підвищення акцизів на пальне. Що буде із цінами?"