В умовах війни українці стали зменшувати витрати на продукти харчування та збільшили споживання алкоголю, згідно з дослідженням Gradus Research.


Через зростання цін на продукти харчування під час війни українці стали частіше обирати дешевші товари та готувати їжу вдома.

Згідно з дослідженнями компанії Gradus Research, близько 64% респондентів вважають за краще купувати економічніші продукти, а приблизно 48% з них частіше готують їжу вдома.

Близько 49% українців, які взяли участь в опитуванні, вказали, що їхні звички в харчуванні змінилися з моменту початку повномасштабної агресії. Серед молоді у віці 18-34 роки цей відсоток є ще вищим — 54%.

Серед важливих чинників, що сприяли змінам у харчових уподобаннях, респонденти вказують на зростання цін на продукти, тривалі стресові ситуації та агресивні дії противника, які мають свої наслідки.

Внаслідок відключень електрики, опалення або води респонденти найчастіше вказували на те, що надають перевагу продуктам тривалого зберігання (59%) та холодній їжі (50%).

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Незабаром може подорожчати популярний продукт

"Третина опитаних мають альтернативні джерела електроживлення, ще третина мають альтернативні засоби розігріву та приготування їжі. І лише 34% опитаних розглядають можливість виїзду з населеного пункту чи країни у випадку затяжних блекаутів", - розповіла соціологиня, засновниця і директорка дослідницької компанії Gradus Research Євгенія Близнюк.

Крім того, конфлікт призвів до скорочення витрат на їжу серед українців. Найбільше це відзначають респонденти старше 56 років, де 77% з них повідомляють про необхідність економити.

Проте при детальному аналізі стрес (83%) займає перше місце серед чинників, що вплинули на зміну харчових звичок.

Внаслідок стресу та емоційного виснаження, близько половини опитаних українців (49%) відзначають нерегулярність у харчуванні, 42% вживають більше шкідливої їжі, 41% стикаються зі зниженим апетитом, а також 41% пропускають деякі прийоми їжі.

19% респондентів також зазначили, що почали вживати більше алкоголю.

До категорій, на яких найбільше економлять, потрапили кондитерські вироби (49%) та риба й морепродукти (48%).

Одночасно, зменшення бюджетів практично не вплинуло на категорії основних продуктів: лише 11% опитаних зменшили витрати на хліб, олію, борошно, крупи, овочі та яйця.

Related posts