Автомобілі з вторинних матеріалів та бойові машини з КПІ. Найбільш захоплюючі автопроекти, створені студентами.
Броньований автомобіль Inguar-3, розроблений студентами Київського політехнічного інституту.
Автомобілі не завжди є продуктом роботи досвідчених інженерів та конструкторів. Іноді студенти пропонують концепції, які виглядають більш вражаюче та актуально. Liga.Tech зібрала найцікавіші та найамбіційніші автомобільні проєкти, створені молодими талановитими розробниками.
Підписуйтесь на корисний легкий контент в Instagram
Деякі з них так і залишились концептами, але є й екземпляри, які можуть стати серійними і їх вже можна помітити на дорогах.
Команда студентів Solar Team Eindhoven з Технічного університету Ейндховена створила автомобіль-позашляховик, що працює на сонячній енергії. Цей електричний автомобіль, названий Stella Terra, здобув вражаючий успіх, подолавши тисячу кілометрів бездоріжжям Марокко та пісками пустелі Сахара лише за рахунок сонячних батарей.
Двомісний автомобіль важить 1,2 тонни і здатний розвивати максимальну швидкість 145 км/год. Він оснащений кількома сонячними панелями на даху і має запас ходу 600-700 км у сонячний день.
Менеджер команди Solar Team Віссе Бос відзначив, що всі елементи - від підвіски до інверторів для сонячних батарей - розробила команда Stella Terra.
Автомобіль оснащений літій-іонною батареєю, що забезпечує його функціонування навіть за умов недостатньої сонячної активності та під час короткочасних зупинок. До того ж, енергію, отриману від сонячних панелей, можна використовувати для зарядки камер, смартфонів, а також для приготування їжі.
Читайте також: BMW відкликає 1,5 млн автомобілів через проблеми з гальмами
До речі, Stella Terra успішно долає бездоріжжя завдяки своїй легкій конструкції.
Члени команди не розкривають фінансові аспекти проєкту, але з радістю готові обговорити деталі з великими автопромисловцями.
Команда TU/Ecomotive, що складається зі студентів Технічного університету Ейндховена в Нідерландах, розробила унікальний прототип електричного автомобіля, виготовленого з вторинних матеріалів. Корпус автомобіля створено з пластику, тоді як шасі виконано з полімерних сполук та переробленого алюмінію.
Кузов автомобіля створено з переробленого пластику, а для надання кольору елементам застосовується яскрава жовта плівка, яку можна без проблем замінити в разі потреби.
Luca – це малогабаритний електромобіль, обладнаний двома електродвигунами, розташованими на задніх колесах, з загальною потужністю 15 кВт. Його максимальна швидкість досягає 90 км/год, а дальність пробігу складає 220 км. Вага самого автомобіля становить всього 360 кг без урахування акумуляторів. Акумулятори також мають легку вагу – 60 кг (складаються з 6 модулів), що є значною перевагою в порівнянні з важкими батареями інших електричних автомобілів, підкреслюючи інноваційний підхід до його конструкції.
Всередині електромобіля Luca немає великих інформаційно-розважальних дисплеїв, оскільки розробники вважають це марною витратою ресурсів. Натомість автомобіль буде синхронізуватися з вашим смартфоном або планшетом для інформаційних та розважальних потреб. З цікавих особливостей салону - сидіння виготовлені з перероблених пластикових пляшок, ниток кокоса і кінського волосу (це довге волосся, а не шерсть), який зістригають з гриви та хвоста коней/поні.
Автори проєкту Luca вважають, що успішний випуск електрокара з вторинних полімерів дозволить привернути увагу промисловості до питань екології та перероблення відходів. Ейндховенський університет вже домовився з ізраїльським стартапом UBQ про спільну розробку кузова з використанням нових матеріалів і лляного волокна. UBQ - це ізраїльська компанія, яка переробляє несортовані побутові відходи в біосировину.
В цілому, це лише прототип, і серійне виробництво поки що не розглядається. Також немає даних стосовно тестування безпеки цього автомобіля.
Враховуючи нетипову конструкцію кузова і "оригінальні" екоматеріали, відсутність навіть базових систем безпеки - у такому вигляді авто не має перспектив потрапити на дороги загального користування.
Ознайомтеся також з: Пристрої для переживання блекауту: як перетворити автомобіль на мобільний робочий простір.
У 2016 році студенти з Лавальського університету в Квебеку, Канада, створили надекономічний автомобіль, який споживає лише один галон пального на 3587 миль пробігу (0,06 літра на 100 кілометрів).
Одномісний автомобіль CT 2.0, виготовлений з вуглецевого волокна, оснащений двигуном потужністю 3,5 сили, який був запозичений з газонокосарки бренду Briggs & Stratton.
Унікальний рекорд був зафіксований під час екомарафону, що відбувся в Х'юстоні, США. Ця подія щорічно організовується під патронатом компанії Shell (Shell Eco-Marathon Americas).
Щоб зафіксувати новий рекорд, автомобіль подолав дистанцію в 9,6 кілометра, рухаючись зі швидкістю 24 кілометри на годину. Після завершення поїздки було підраховано кількість спожитого пального, що дозволило визначити середню витрату пального.
Друге місце посіла інша команда з результатом 2308 миль на галон (0,1 літра на 100 кілометрів).
Студенти отримали нагороду - $2000. На ці гроші вони можуть запастися паливом, якого вистачить, щоб їхній автомобіль проїхав приблизно 322 000 кілометрів.
У 2021 році команда студентів з Нідерландів створила та зібрала кемпер, який функціонує на сонячній енергії, і вирушила в подорож, проїхавши 2900 кілометрів по дорогах Західної Європи.
Цей інноваційний автомобіль, відомий як Stella Vita, був створений командою Solar Team, що складається з 22 студентів Ейндховенського технологічного університету, які спеціалізуються у різних галузях, таких як машинобудування, електротехніка, інформаційні технології та промисловий дизайн.
В ясний день автомобіль може подолати відстань до 720 кілометрів при максимальній швидкості 120 км/год. Крім того, енергії вистачає для роботи всіх систем на борту, включаючи телевізор і холодильник. У салоні є кухня, зона для обіду, ліжко, душ та туалет.
У похмурі дні автомобіль має запас ходу, що знижується до 60-70% від заявлених характеристик. У випадках, коли сонячного світла немає зовсім, фургон обладнаний роз'ємом для заряджання від електромережі. Як зазначають ентузіасти, якщо 22 студенти змогли за рік створити подібний проект, то великим компаніям буде легше реалізувати такий автомобіль. Молоді конструктори прагнули продемонструвати світові можливості сонячної енергії через свій пробіг.
Крім подорожі та перевірки можливостей автомобіля, наша мета полягала в досягненні технічного центру Renault. Renault Group, яка є одним із лідерів у сфері електричного транспорту, заснувала бренд Mobilize, що зосереджується на розробці екологічного транспорту спільного використання та досліджує альтернативні джерела енергії, включаючи сонячну.
"Stella Vita представляє собою інноваційний будинок на колесах, що здатний на багато чого. Цей проект відкрив студентам шлях від теорії до реального втілення їхніх концепцій", - зазначає Патрік Лешарпі, віцепрезидент Mobilize з дизайну.
Проєкт привернув увагу Лоуренса ван ден Акера, головного дизайнера Renault Group, який також є випускником Ейндховенського технологічного університету. Він провів зустріч із молодими інноваторами.
Експерти команди Mobilize поділилися своїм досвідом зі студентами, ознайомлюючи їх із електричними концепціями Renault та демонструючи їх на прикладі. Крім того, вони самі провели оцінку Stella Vita.
Проект демонструє значний потенціал, але для його широкомасштабної реалізації знадобляться інвестиції та важливі технологічні досягнення в області фотоелектричних панелей і акумуляторних систем. Наразі ведуться переговори щодо виходу автомобіля на ринок після 2030 року.
Студент факультету промислового дизайну Лукас Венцхофер навчається у Вищій школі Пфорцхайма (державний університет прикладних наук у Німеччині). У межах конкурсу OpelDesignHack, оголошеного Opel, молодим дизайнерам запропонували створити альтернативну концепцію Opel Rocks-e, щоб зацікавити аудиторію підлітків. Наприкінці 2022 року Лукас Венцхофер переміг у конкурсі OpelDesignHack.
Результатом його зусиль став проект під назвою Rocks e-Xtreme. Він мав на меті трансформувати маневрений електромобіль Opel Rocks-e в універсальний, повністю електричний транспортний засіб для розваг, що вражає уяву. І йому це вдалося. Тепер цей автомобіль офіційно класифікується як квадроцикл.
Екстремальний квадроцикл має унікальну трубчасту конструкцію, що забезпечує надійний захист пасажирів під час аварій з переворотом. Він також оснащений оригінальними фарами, додатковим світлодіодним освітленням на даху та яскравим поєднанням чорного і жовтого кольорів. Модель e-xtreme отримала вдосконалену трансмісію для підвищення продуктивності. Вага цього автомобіля складає всього 425 кг.
Компанія Opel з ентузіазмом відгукнулася на умови конкурсу "Ви проєктуєте, ми реалізуємо" та втілила в життя дизайн концепту Rocks Electric, створений Венцхофером.
У компанії немає намірів розпочати серійне виробництво Opel Rocks e-Xtreme. Наразі єдиний фактичний "екстремальний" Rocks-e відправиться в глобальну подорож, щоб підвищити інтерес до цієї моделі та електромобілів в цілому.
Студенти Делфтського технологічного університету (TU Delft) встановили світовий рекорд за допомогою експериментальної моделі водневого автомобіля Eco Runner XIII. Під час випробувань він проїхав 2488 км після одноразової заправки повного бака.
Для реалізації експериментального заїзду була обрана тестова траса в Німеччині. Перед стартом випробувань паливний бак заповнили 950 г водню. Процес заїзду тривав кілька днів із перервами. Автомобіль рухався по трасі зі середньою швидкістю приблизно 45 км/год.
Основне завдання, яке ставили перед собою студенти, побити попередній рекорд - 2056 км. Цей рубіж Eco Runner XIII подолав другого дня заїзду, але після цього в баку залишився водень. Після короткого святкування інженери вирішили перевірити, на скільки його вистачить, та продовжили заїзд. В результаті автомобіль зупинився на позначці 2488 км.
Eco Runner - це серія інноваційних автомобілів, що розробляються студентами Технічного університету Дельфта з 2005 року. Ці автомобілі не лише вражають своїми характеристиками, але й неодноразово встановлювали рекорди у різних категоріях.
У 2021 році в Сєвєродонецьку команда фахівців та студентів Східноукраїнського національного університету імені В. Даля розробила концепт електричного автомобіля під назвою "Єва", який має початковий запас ходу в 100 км. Згідно з інформацією, серійна модель цього електромобіля зможе долати до 500 км на одній зарядці акумулятора.
Максимальна швидкість автомобіля обмежена програмним забезпеченням до 80 км/год. Серед вражаючих характеристик електромобіля можна відзначити алюмінієву конструкцію, на яку монтуються кузовні елементи з полімерних матеріалів, стійких до корозії. Крім того, існує можливість встановлення сонячних панелей на дах та капот автомобіля.
Планувалось, що на цей електромобіль можна встановити ручне керування і його зможуть використовувати люди з обмеженими можливостями на інвалідних візках, не залишаючи самих візків.
Довжина цього автомобіля становить 4 метри, а рівна підлога в його салоні відкриває широкі можливості для трансформації — наприклад, можна легко демонтувати задні сидіння. Завдяки наявності додаткового джерела живлення та системи клімат-контролю, а також можливостям модифікації інтер'єру, представлений електромобіль може стати повноцінним мобільним офісом, що є вельми актуальним у сучасному світі.
Перед початком війни студенти Київського політехнічного інституту працювали над створенням болідів та представляли Україну на інженерному змаганні Formula Student. Однак, після початку масштабного вторгнення Росії, команда з КПІ переключилася на розробку роботів, призначених для евакуації поранених, а також на вдосконалення бронетехніки.
Для створення українського бронеавтомобіля була заснована спеціальна компанія під назвою Inguar Defence. Команда інженерів формувалася з молодих студентів, які вже мали досвід роботи на станціях технічного обслуговування автомобілів. Найстаршому члену команди 25 років, а наймолодшому — 22.
Артем Ющук, один із технічних експертів команди, працював над створенням броньованого автомобіля для Сил оборони. У минулому році його фірма Inguar Defence залучила інвестиції в розмірі близько $700 000 і виготовила прототип під назвою Inguar-3.
У серпні 2024 року компанія Inguar Defence зробила заяву про успішне завершення польових тестувань своєї новітньої бронемашини Inguar-3, які відбулися в безпосередній близькості до зони бойових дій. Ця техніка, обладнана системами радіоелектронної боротьби, покликана підвищити захист екіпажу від загроз, зокрема, від FPV-дронів. Випробування проводилися за участю бійців бригади "Азов" у Серебрянському лісі неподалік від Кремінної, повідомляє ресурс Мілітарний.
Додатково читайте: Янголи-охоронці військових: історія виникнення бронеавтомобілів класу MRAP та їхнє значення на полі бою.
Автомобіль здатен витримувати удари від 7,62-міліметрових бронебійних куль, уламки від 155-міліметрових снарядів та вибухи від протитанкових мін. Завдяки кліренсу в 45 см і блокуванню диференціалів, ця машина демонструє відмінну прохідність.
Військові високо оцінили нову бронетехніку, відзначивши, що вона перевершує раніше випробувані іноземні моделі. Inguar-3 з нуля створений в Україні за стандартами НАТО, має власне шасі, здатне забезпечити рівень захисту STANAG 3.
Також компанія Inguar Defence анонсувала створення власної БМП, розробку якої вже почали. Поки що відома лише її назва Inguar 7.
Прогнозується, що в умовах масового виробництва вартість одного бронеавтомобіля Inguar-3 складе 16 мільйонів гривень. Компанія має на меті укладення першого серійного контракту, отримання сертифікату якості STANAG 3 від НАТО та вихід на міжнародну арену.