Не можливо перетнути з лівого берега. Які причини "транспортного колапсу" в Києві під час повітряної тривоги?
Під час повітряних тривог у столиці зупиняють міський транспорт, вагони метро курсують лише до підземних станцій, а рух через Дніпро закривають. Зокрема, потяги не їздять на відкритій ділянці Святошинсько-Броварської лінії (від станції "Лісова" до станції "Дніпро") і на Південному мостовому переході Сирецько-Печерської лінії (від станції "Видубичі" до станції "Славутич").
Рух транспорту на Дарницькому мосту також обмежений: проїхати можна тільки з правого берега на лівий, тоді як у зворотному напрямку проїзд заборонений.
8 листопада 2024 року на веб-порталі Київської міської державної адміністрації з'явилася петиція з проханням скасувати обмеження на проїзд Дарницьким мостом або, принаймні, вивчити можливість забезпечення роботи громадського транспорту та наземного метро під час повітряних тривог. Протягом тижня петиція зібрала більше 6 тисяч підписів, що є необхідною умовою для її розгляду адміністрацією.
"Ситуація є вкрай небезпечною, адже залишатися заблокованим у автомобілі під час 'мертвого' затору, коли над головою летять ракети, значно ризикованіше, ніж доїхати до найближчого сховища хоч би з мінімальним рівнем безпеки", - підкреслив автор петиції Владислав Борачук.
Він також додав, що жителі лівого берега та передмістя протягом не менш як двох годин після закінчення тривоги не можуть доїхати на роботу, лікарню тощо.
Нагадуємо, що з 1 серпня 2022 року рух міського транспорту почали зупиняти під час повітряної тривоги. Відтоді мешканці Києва ініціювали вже вісім петицій з проханням до міської ради переглянути це рішення. Останню петицію, подану в березні цього року, місцева влада відхилила, оскільки вважає, що це може створити додаткові ризики для безпеки киян.
Петиція за одну лише неділю зібрала потрібну кількість підписів (доказ у вигляді скріншота).
"Під час повітряної тривоги існує реальна загроза життю та здоров'ю людини в умовах воєнного стану. Тому після сигналу "повітряна тривога" усі люди мають швидко евакуюватися в укриття і перебувати там до закінчення тривоги задля збереження власного життя. Це стосується в тому числі пасажирів та водіїв громадського транспорту", - відповіли в КМДА на запит РБК-Україна.
В міській раді повідомили, що в разі оголошення тривоги громадський транспорт забезпечить перевезення пасажирів до найближчих укриттів цивільного захисту, відповідно до встановленої схеми руху. Це стосується також станцій метрополітену, підземних пішохідних переходів, паркінгів та інших безпечних місць.
"При відновленні руху по завершенню повітряної тривоги, повторна оплата проїзду на маршруті від пасажирів не вимагається", - наголосили в КМДА.
Скупчення людей на зупинках громадського транспорту після скасування тривоги у Києві (фото: РБК-Україна/Віталій Носач)
Також було зазначено, що під час оголошення повітряної тривоги 46 підземних станцій Київського метрополітену функціонують як укриття, що призводить до накопичення людей. Додатково ситуацію ускладнює збільшення інтервалів між поїздами та зростання кількості пасажирів.
"Для уникнення скупчення пасажирів на станціях, ведеться диспетчерське регулювання руху поїздів. Після отримання сигналу "Відбій повітряної тривоги", працівниками метрополітену вживаються оперативні та організаційні заходи для найшвидшого відновлення руху поїздів з необхідними інтервалами", - зазначили у міськраді.
При цьому у КМДА не відповіли, чи будуть переглядати свої рішення щодо зупинки міського транспорту під час тривоги та "блокування" руху по Дарницькому мосту.