Експерт вважає, що витратна стратегія "Укрзалізниці" є неефективною через об'єднання рентабельних і нерентабельних секторів діяльності - Новини на Depo.ua.
Цю інформацію оприлюднила виконавча директорка Національної асоціації видобувної промисловості України (НАДПУ) Ксенія Оринчак, повідомляє "ДС".
"Укрзалізниця" обґрунтовує свою позицію щодо необхідності уніфікації тарифів збитковістю перевезень певних вантажів. Проте, така аргументація виглядає як маніпуляція з боку керівництва, яке намагається перекласти витрати на вантажовласників через власну неефективність. Збитковість вантажів виникає внаслідок постійного зростання витрат компанії, більшість з яких не пов'язані з конкретними вантажами. Усі витрати компанії, включаючи витрати на вантажні та пасажирські перевезення, обслуговування колій, вокзалів, малодіяльних станцій, ремонти пасажирських вагонів, депо та адміністративні витрати, зливаються в єдиний фонд, — зазначила експертка.
Згідно з її інформацією, у першій половині 2024 року дохід від вантажних перевезень досяг 43 мільярдів гривень, що на 17% більше (+6,5 млрд грн) у порівнянні з відповідним періодом 2023 року, коли порти були закриті. Це дало змогу "Укрзалізниці" отримати прибуток у розмірі 3,1 млрд грн у першій половині 2024 року, хоча у той же проміжок часу 2023 року прибуток становив 4,8 млрд грн.
Ця ситуація вказує на те, що витрати "УЗ" зростають більш швидкими темпами, ніж її доходи, що викликає занепокоєння і вимагає термінового перегляду політики витрат. Керівництву "УЗ" у сучасних умовах слід переосмислити свій підхід до управління, відмовившись від стратегії, що полягає у постійному підвищенні тарифів для покриття витрат. Замість цього, варто акцентувати увагу на підвищенні операційної ефективності та оптимізації витрат, -- зазначила Оринчак.
Вона також підкреслила, що "Укрзалізниця" має можливість поступово знизити вантажні тарифи у 2024-2025 рр. на 15%, зберігаючи при цьому рентабельність і прибутковість.
"Це сприятиме відновленню конкурентоспроможності "УЗ" і збільшенню обсягу вантажоперевезень завдяки поверненню вантажів із сегмента автотранспорту на залізницю. У більш широкому контексті зниження вантажних тарифів допоможе підвищити конкурентоспроможність українських експортерів, зменшити фінансовий тягар на бізнес та стабілізувати економічну ситуацію в Україні в цілому", -- підсумувала експерт.